Popis
'Jejich humor nás fascinoval, stejně jako délka sukní Milušky Voborníkové', prohlásil v jednom z televizních pořadů Marek Eben. Ano, pro naši generaci už jsou Š+G klasikové humoru, mnozí z nás znají dodnes a doslova zpaměti nejednu jejich povídku a mnohé obraty vytržené z kontextu už zlidověly a staly se okřídleným rčením. Je neuvěřitelné, jak plodné a intenzívní byly ony necelé čtyři roky od příchodu do Divadla Semafor v roce 1967 až po Grossmannovu smrt v prosinci 1971. Vydavatelství Bonton se pokouší mapovat a dokumentovat toto období souborným vydáním nahrávek potříhodinovým!) populárních Návštěvních dnů (vydaných původně Pantonem na LP) doplněných o pasáže, kterým se tenkrát nevyhl zásah cenzorských nůžek a nebo které se na desku prostě jenom nevešly. Návštěvní dny, to nebyli jenom hlavní protagonisté - i když pochopitelně oni především - pánové Šimek a Grossmann, ale i další osobnosti, které dotvářejí atmosféru celého představení, jež spíše než divadlem bylo jakýmsi pásmem (někdy i více než tříhodinovým!) skečů a scének. Ty jak známo vznikaly u stolku v kavárně Slávii, kde ať si nekuřák Šimek sedl kamkoli, neunikl protivnému dýmu z Grossmannových cigaret... Velkou osobností v pozadí, ale nepostradatelnou pro dotváření jevištní podoby Návštěvních dnů, byl režisér Ján Roháč. Pamětníci tvrdí, že s jeho odchodem se vytratilo i něco z ducha a kouzla onoho nezaměnitelného humoru. Na tehdejší dobu revoluční moderní country vnesl na prkna Semaforu Jiří Brabec se svým Country Beatem. S Jiřím Grossmannem se znal už z první poloviny 60. let, z dob rockové Karkulky, nicméně do divadla Semafor jej přizval jiný Jiří - Suchý. Brabec s sebou přivedl začínajícíc nebo už hotové hvězdy - budoucí pětinásobnou Zlatou slavici Naďu Urbánkovou (s níž se poprvé setkal na karlovarském filmovém festivalu v roce 66), Ladislava Vodičku a Pavla Bobka. I pro Pavla Bobka (s Brabcem se setkal už na fakultě ve studentské kapele FABS a s Š+G účinkoval jako host jejich pořadů už v Olympiku a ve Sluníčku) byla spolupráce s Jiřím Grossmannem mezníkem v jeho zpěvácké kariéře. 'To on mě přesvědčil, abych zpíval převzaté písně s českým textem. Pět minut vykládáš lidem o čem to je a potom dvě minuty zpíváš, to je ztráta času, utahoval si ze mě. A kdo mi to napíše - ptal jsem se ho. No přeci já'. Nutno říci, že Grossmannovy texty byly dokonalé po obsahové i řemeslné stránce. Svědčí o tom třeba první Bobkovy 'srozumitelné' nahrávky 'Křížem krážem' a 'Oh, Ruby' Ty byste však na třetím návštěvním dnu marně hledali, zato v bonusu uslyšíte unikátní nahrávku duetu Pavla Bobka s Naďou Urbánkovou, ještě v angličtině, 'Together Again'. To je kouzlo zvukových záznamů, že nejen Urbánková s Bobkem mohou být opět spolu, alei Šimek s Grossmannem a spolu s nimi i my se můžeme vrátit do té zvláštní doby sklonku šedeátých let... V.Kroc
Přehled kapitol
| 1 | Interwiew. Dialog z Návštěvního dne 3 | 00:06:31 | ||
| 2 | Volba miss. Povídka | 00:07:13 | ||
| 3 | Vědecké extempore. Dialog | 00:04:52 | ||
| 4 | Dětské okénko. Dialog a hry | 00:02:17 | ||
| 5 | Ukolébavka. Dialog a píseň | 00:01:41 | ||
| 6 | Plný pytel problémů. Dialog | 00:02:31 | ||
| 7 | Návštěva cirkusu. Povídka | 00:07:59 | ||
| 8 | Jako kotě si příst | 00:03:49 | ||
| 9 | Květinářka. Dialog | 00:08:47 | ||
| 10 | Můj první mejdan. Povídka | 00:08:38 | ||
| 11 | Já záhadou se trápím | 00:02:47 | ||
| 12 | Together Again | 00:02:59 | ||
| 13 | Konec dluhu | 00:06:24 | ||
| 14 | Kvíz s Milanem Drobným | 00:05:51 | ||
| 15 | I Don't Care (Just As Long As You Love Me) | 00:02:56 |
Více
Detaily
| Autoři | Miloslav Šimek, Jiří Grossmann |
|---|---|
| Čte | Miloslav Šimek, Jiří Grossmann |
| Vydavatel | Supraphon |
| Celková délka | 01:15:15 hod. |
| Vydáno | 1997 |
| Formát | MP3 |
| Velikost | 69 MiB |
| Jazyk | Čeština |