Popis
Cesta od odměn a trestů k lásce a porozumění. Jednou ze základních potřeb dítěte je být bezpodmínečně milováno, vědět, že bude přijímáno, i když něco zkazí nebo se mu něco nepovede. Jenže konvenční přístup k výchově dětí, založený na trestech, odpírání pozornosti, odměnách a dalších způsobech kontroly, naučí děti, že jsou milovány pouze tehdy, když nás potěší nebo když nám zaimponují svým výkonem. Jak to změnit? Návod můžete najít v této audioknize. Podmíněné rodičovství / Dávání a odepírání lásky / Když je kontroly příliš / Trest jako lekce / Donucen k úspěchu / Co nám brání být lepšími rodiči? Zásady bezpodmínečného rodičovství / Láska bez podmínek / Vybírání s dětmi / Pohled dítěte
Přehled kapitol
| 1 | Úvod | 00:22:52 | ||
| 2 | Podmíněné rodičovství | 00:05:37 | ||
| 3 | Dva přístupy k výchově dětí - co se za nimi skrývá | 00:20:36 | ||
| 4 | Účinky podmíněného rodičovství | 00:11:30 | ||
| 5 | Dávání a odepírání lásky | 00:01:54 | ||
| 6 | Dočasné odepření lásky | 00:07:37 | ||
| 7 | K čemu vede odepírání lásky | 00:11:04 | ||
| 8 | Když odměny selžou | 00:08:05 | ||
| 9 | Nepříliš pozitivní posilování | 00:22:08 | ||
| 10 | Spor o sebeúctu | 00:07:52 | ||
| 11 | Když je kontroly příliš | 00:14:09 | ||
| 12 | Které děti dělají, co se jim řekne | 00:05:56 | ||
| 13 | Extrémy na obou stranách | 00:09:46 | ||
| 14 | Čím platíme za kontrolu - přejídání, neschopnost radovat se a další neblahé důsledky kontroly | 00:14:43 | ||
| 15 | Trest jako lekce | 00:11:08 | ||
| 16 | Proč tresty nefungují | 00:16:58 | ||
| 17 | Donucen k úspěchu | 00:13:08 | ||
| 18 | Ve škole | 00:16:54 | ||
| 19 | Při hře | 00:06:06 | ||
| 20 | Strojek, který nás pohání | 00:12:19 | ||
| 21 | Co nám brání být lepšími rodiči | 00:02:35 | ||
| 22 | Co vidíme a slyšíme | 00:08:27 | ||
| 23 | Čemu věříme | 00:21:37 | ||
| 24 | Co cítíme | 00:30:57 | ||
| 25 | Zásady bezpodmínečného rodičovství | 00:07:59 | ||
| 26 | Přemýšlejte | 00:02:18 | ||
| 27 | Zvažujte své požadavky | 00:03:24 | ||
| 28 | Nepouštějte ze zřetele své dlouhodobé cíle | 00:02:32 | ||
| 29 | Dávejte vždy na první místo vztah | 00:02:05 | ||
| 30 | Změňte nejen své jednání, ale i myšlení | 00:01:18 | ||
| 31 | Respekt, respekt a zase respekt | 00:02:44 | ||
| 32 | Buďte věrohodní a na nic si nehrajte | 00:04:47 | ||
| 33 | Méně mluvte, více si hrajte | 00:07:22 | ||
| 34 | Mějte vždy na mysli věk dětí | 00:02:00 | ||
| 35 | Připisujte dětem nejlepší možné pohnutky, pokud nejsou v rozporu s fakty | 00:07:57 | ||
| 36 | Netrvejte na svém ne, když to není nezbytně nutné | 00:09:11 | ||
| 37 | Nebuďte rigidní, zkostnatělí | 00:04:26 | ||
| 38 | Nespěchejte | 00:04:53 | ||
| 39 | Láska bez podmínek | 00:02:57 | ||
| 40 | Učíme se bezpodmínečnosti | 00:05:43 | ||
| 41 | Co minimalizovat | 00:08:08 | ||
| 42 | Co maximalizovat | 00:07:50 | ||
| 43 | Lepší než vyhrožování | 00:09:54 | ||
| 44 | Lepší než úplatky | 00:19:32 | ||
| 45 | O úspěchu a neúspěchu | 00:07:51 | ||
| 46 | Učitelé a rodiče společně | 00:09:33 | ||
| 47 | Vybírání s dětmi | 00:01:25 | ||
| 48 | Výhody možnosti výběru | 00:06:46 | ||
| 49 | První a poslední slova | 00:03:37 | ||
| 50 | Rozhodovat společně | 00:15:00 | ||
| 51 | Pseudovýběr | 00:05:20 | ||
| 52 | Hranice hranic | 00:05:10 | ||
| 53 | Když musí, ale nechtějí | 00:13:03 | ||
| 54 | Vyzkoušejte si to | 00:04:36 | ||
| 55 | Pohled dítěte | 00:02:59 | ||
| 56 | Morální děti | 00:22:26 | ||
| 57 | Zaujímání sociální perspektivy | 00:11:53 | ||
| 58 | Očima vašeho dítěte | 00:21:01 | ||
| 59 | Rodičovsky styl, Význam kultury, třídy a rasy | 00:29:52 |
Více
Detaily
| Autor | Alfie Kohn |
|---|---|
| Čte | Jana Stryková |
| Vydavatel | Radioservis |
| Celková délka | 09:41:30 hod. |
| Vydáno | 2024 |
| Formát | MP3 |
| Velikost | 536 MiB |
| EAN | 8590236121225 |
| Jazyk | Čeština |