E-knihaHrát fér
- Autor:
- Vydal:
- Host
Napínavá reportáž o temném osudu slavného herního studia. Společnost Blizzard Entertainment bývala pro každého fanouška videoher synonymem dokonalosti. Firmu založilo na počátku devadesátých... Více
Dárek v hodnotě 500 Kč každý měsíc.
Vyzkoušet za 1 KčNapínavá reportáž o temném osudu slavného herního studia. Společnost Blizzard Entertainment bývala pro každého fanouška videoher synonymem dokonalosti. Firmu založilo na počátku devadesátých... Více
Napínavá reportáž o temném osudu slavného herního studia.
Společnost Blizzard Entertainment bývala pro každého fanouška videoher synonymem dokonalosti. Firmu založilo na počátku devadesátých let pár kamarádů čerstvě po studiích a už o pár roků později ji znal celý svět díky dnešním klasikám, jako je série Diablo nebo World of Warcraft. Značka si ale získala srdce hráčů především díky vývojářské zásadě, že radost z hraní stojí nade vším ostatním. Nadšenecký projekt se postupně proměnil v impérium s tisíci zaměstnanci a miliardovými rozpočty, které časem pohltila ještě větší korporace Activision. Autonomie studia neměla mít dlouhého trvání — stačilo jediné vážné škobrtnutí a jeden zrušený projekt, aby mateřská firma začala Blizzard rozkládat zevnitř. Přišly špatné hry, nezvládnuté PR, hromadné propouštění. Z Blizzardu se stalo synonymum úpadku. Jason Schreier v knize Hrát fér vychází z rozhovorů s více než třemi stovkami současných i bývalých zaměstnanců a vypráví strhující příběh firmy, která byla vždy něčím víc než pouhým herním studiem.
Drama, které si nezadá se seriálem Boj o moc.
— The Wall Street Journal
Část dějin Blizzardu je velmi dobře zdokumentovaná, ale ani ti nejoddanější fanoušci nikdy nedostali odpovědi na řadu zásadních otázek. Jak Adham a Morhaime proměnili Blizzard ve videoherní impérium, které má vlastní kampus o ploše 20 000 m2 a dosahuje tržeb ve výši miliard dolarů? Jaký byl skutečný příběh komplikovaného vývoje Diabla, vzestupu a pádu StarCraftu v Jižní Koreji a nechvalně proslulého zrušeného projektu známého pod krycím názvem Titan? […] Jak se stalo, že se tak uctívaná společnost, která dokázala přimět tisíce lidí, aby vystáli dlouhé fronty jenom proto, aby slyšeli vývojáře Blizzardu mluvit o plánovaných titulech, zapletla do soudního sporu dosud nevídaných rozměrů? Tato kniha nabízí odpovědi na všechny tyto otázky a na mnoho dalších.
— ukázka z knihy
| Autor | Jason Schreier |
|---|---|
| Vydavatel | Host |
| Vydáno | 2025 |
| Počet stran | 397 |
| Formáty | ePUB, Mobi, PDF |
| Velikost | ePUB (1 MiB), Mobi (2 MiB), PDF (4 MiB) |
| ISBN | 978-80-275-2719-9 |
| Jazyk | Čeština |
Pro co nejlepší zážitek z procházení webu - aby fungovalo vyhledávání, abychom si pamatovali, co máte v košíku, abyste jednoduše zjistili stav vaší objednávky, abychom vás neobtěžovali nevhodnou reklamou a abyste se nemuseli pokaždé přihlašovat.
Proto od vás potřebujeme souhlas se zpracováním souborů cookies, tj. malých souborů, které se dočasně ukládají ve vašem prohlížeči. Děkujeme, že nám ho dáte a pomůžete nám tak web zlepšovat.